DoporučujemeZaložit web nebo e-shop
 

MOTOMANIAC

Honda SLR 650

HONDA SLR 650

Rád bych v této sekci popsal další z mých motocyklů, který jsem po nějakou dobu vlastnil a to městské enduro Honda SLR 650.

Tato motorka se vyráběla pouhé 2 roky mezi léty 1997-1998, kdy ji posléze nahradila její modernizovaná verze Honda Vigor. Zvláštností tohoto stroje je, že nevznikla, jak v té době bylo zvykem, v Japonsku, nýbrž pod japonským dozorem byla kompletně navrhnuta a pak vyráběna v Evropě, konkrétně ve Španělsku. Je to tedy evropská motorka určena pro evropský trh.

Základem je upravený motor z Hondy Dominator. Jde o osvědčený a léty prověřený jednoválec, jehož čínská kopie se dnes mimochodem montuje do nových Jaw. smiley O tomto motoru byly napsány už romány.

Změnou časování ventilů došlo k snížení výkonu na 29 kW (Dominátor měl 34 kW), ale také ke zlepšení kroutícího momentu v nižších otáčkách. Převodovka má 5 rychlostí. Taktéž oproti Dominátoru došlo ke zmenšení průměru předního kola na 19 palců a zmenšení zdvihů pérování. Hmotnost motocyklu je hezkých 175 kg. Nevýhodou je poměrně malá nádrž na pouhých 13 litrů benzínu, což při spotřebě okolo 5,5 litrů na 100 km nedává moc velký dojezd.

Motorka je štíhlá a obratná. Výborně se na ní jezdí na šotolinových klikatých cestičkách po venkově. Slušné zdvihy pérování pohltí lecjakou díru v cestě, ale zároveň nejsou tak tvrdé jako na ostrém enduru, takže je jízda hodně houpavá a komfortní. Tento stroj svými kompaktními rozměry rozhodně není vhodný pro jízdu ve dvou. Úzké a krátké sedlo to skoro vylučuje, pokud na ní zrovna nepojedou dvě hodně štíhlé holky.

Honda má velice slušný zátah už od nejnižších otáček motoru a po nakvaltování až na páty rychlostní stupeň umožnuje držet pohodlě stabilní komfortní cestovní rychlost okolo 110 km/h. Brzdy má na svou hmotnost naprosto dostačující a pokud si na nich vyměníte hadice za pancéřové a nasadíte mé oblíbené brzdové destičky Gold Fren S3, jako jsem udělal já, budou i dost ostré.

Dále jsem stroj dovybavil dodatečně namontovaným centrálním stojanem, což případným majitelům taktéž doporučuji.

Je to prostě takový skromný, ale odolný parťák pro lidi, co mají rádi toulání po venkovských okreskách, nepotřebují k tomu převýkonované a težké cestovní enduro, ale naopak ocení lehký a jednoduchý stroj, který je doveze v neděli z Polabské nížiny  klidně až na vrchol Sněžky a zpět a v pondělí na ní můžou frčet do práce.